zaterdag 28 mei 2011

mijn werk

Ik werk inmiddels weer op de basisschool waar ik werkte voor het ongeluk. Op GBS Het Zwaluwnest in groep 6. En wat geniet ik er van. Wat is het geweldig om leerkracht te zijn van een groep. Om kinderen iets te mogen leren, om kinderen te vertellen over de liefde van God, om met ze te lachen of ze te troosten als ze verdrietig zijn en nog zo veel meer.

Ja, ik ben Hem dankbaar. Dankbaar dat dit weer kan. Het kost wel veel energie. Ik merk dat mijn lichaam nog lang niet de oude is. Heb vaak na een dag werken hoofdpijn en ben uitgeteld. 
Helemaal de oude zal mijn lichaam nooit worden dat weet ik en besef ik. Mijn benen krijg ik namelijk niet terug. Maar ik hoop wel, dat ik weer meer en meer energie krijg. Veel mensen om mij heen, zeggen dan: 'Geef het de tijd.' of 'Rustig aan, je bent al zo ver'. En ja dat klopt, maar dat zit niet in het karakter van het beestje en is heel moeilijk. Ik bouw mijn werk vanaf nu rustiger op en moet echt kijken wat ik aan kan. Misschien is twee dagen wel het maximale. De tijd zal het leren....

2 opmerkingen:

  1. Echt heel veel respect voor jou, je bent zo'n ontiegelijke doorzetter! Echt een voorbeeld wijf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je alweer aan het werk bent zeg! Echt respect voor jou en voor God.

    Liefs
    Caro

    BeantwoordenVerwijderen