zaterdag 21 mei 2011

Een heerlijke dag!

Heerlijk zo'n dag als vandaag. Lekker rustig opstaan. Geen verplichtingen. Daarna rustig douchen, naar beneden even ontbijten. Ik hoef niets vandaag. Vandaag kan ik helemaal zelf bepalen wat ik ga doen. Rond vieren hoor ik een stem: 'Hallo, zijn jullie er?' Henk reageert. 'Ja, we zijn er' Henk loopt naar buiten en ik ga er achter aan. Daar zijn mijn opa en oma op de fiets. Leuk! 'Kom even wat drinken hier' zegt Henk. En zo zitten wij vanmiddag lekker even in de tuin bij te kletsen. Geweldig! Dit is genieten! Genieten van het weer en van opa en oma. Dit is top. Hier houd ik van.

Je agenda staat zo snel vol met afspraken en dat is nou juist datgene waar ik vanaf wil. Een volle agenda. Zoeken naar een datum om af te spreken.
Vanmiddag in het gesprek hadden we het er over dat ik een jaar uit het ziekenhuis ben. Ik weet even niet welke datum het precies was in mei. Maar wat ik me nog herinner van die periode is dat ik nergens om hoefde te denken. Ik hoefde mijn mail niet te checken, had geen agenda. Dat is het enige wat me toen wel bevallen is, moet ik eerlijk zeggen. 
Nu moet ik weer mijn mail checken en ik heb een agenda nodig om mijn afspraken in te zetten. En dat is ook goed, maar ik wil er een beetje vanaf dat als ik een afspraak wil maken met iemand dat ik moet zeggen: 'Ik kan pas in augustus.' Dus ik plan soms een dag of een weekend helemaal niks. En dan doe ik hier en daar wat verrassingsbezoeken of ik geniet heerlijk van het feit dat ik niks moet en alles mag!

Vandaag was dus zo'n dag. Heerlijk!

3 opmerkingen:

  1. Mag ik ook snel op verrassingsvisite komen ;)
    Het is inderdaad heerlijk om maar gewoon niets te hoeven.

    @ this moment naar boven gestuurd door de whiskymannen! Mag straks nog even helpen met de hapjes maken en tot die tijd... DOE IK WAAR IK ZELF ZIN IN HEB :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Jorijke,

    Allereerst excuses dat ik je via deze weg benader. Ik zou je graag iets willen vragen en probeer daarom met je in contact te komen. Ik heb je een e-mail gestuurd via Facebook, ik hoop dat je die even wilt lezen.

    Groetjes,

    Rianne Klazinga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedzo! Helemaal mee eens.. ben ook blij dat je zo;n positief mens bent. Een voorbeeld! xx Tiny

    BeantwoordenVerwijderen