woensdag 18 mei 2011

Nieuwe huisdieren...

Er drijven sinds een paar weken twee nijlpaarden in onze vijver....

En elke keer als ik Tijl en Nijl zie, dan gaan mijn gedachten weer even terug.
Nijlpaarden zijn erg gevaarlijk. Ze zien er uit om te knuffelen, maar dat kun je beter niet doen. In Zuid-Afrika maakt het dier, na de malariamug de meeste menselijke slachtoffers. Ze lijken sloom en traag, maar ze kunnen aan land tot 30 km per uur halen. Oppassen geblazen dus!
Hier nog wat kiekjes die wij geschoten hebben in Zuid-Afrika van dit prachtige, maar gevaarlijk dier.



Mooi om te zien, maar gevaarlijk! Wat een tanden....


5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke nieuwe 'vijverbewoners' hebben jullie!!!! Ongevaarlijk, gezellig en ze eten niet :-) Wat wil je nog meer..(koi-karpers daarentegen..!) Hoe kom je erop, en waar heb je ze vandaan?? Enig! veel plezier met Tijl & Nijl!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Tijl&Nijl...wat een avontuur! Kben benieuwd naar het verhaal achter het verblijf van Tijl&Nijl in jullie vijver! haha wat een mop!

    p.s. gooi je dan ook stukken vlees uit het raam om hen te voeren en tevreden te houden?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Evelien en @ Claudia
    Ja, haha, echt gezellig hoor die beestjes in de vijver. Elke keer als ik ze zie, krijg ik een lach op mijn gezicht. Het is te grappig. Inderdaad Claudia, vlees wat overblijft gaat zo regelrecht de vijver in, ideaal ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Evelien en Claudia: Jorijke had mij er bijna bij gegooid...(Henk)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig om te zien zeg! Ikzelf hou van huisdieren!

    BeantwoordenVerwijderen