zondag 3 april 2011

Pech

De handbike
Afgelopen vrijdag had ik pech....Om half vier maakte ik mijn fiets vast aan de rolstoel en wilde ik gaan fietsen naar Zon en Schild naar mijn zwager. Ik fietste de straat uit richting de rotonde bij ons en daar gebeurde het. Daar is een wel erg haakse bocht en ik pakte de bocht (denk ik) toch te scherp....Gevolg, een flinke valpartij...auw! Dan lig je in eens op de grond....
Al snel kwam er een man op de motor naar me toe gereden. We keken samen even naar mijn stompen en het bloedde al aardig. Hij hield een fietser aan die even een verbanddoos moest gaan halen aan de overkant bij een bedrijf. Ondertussen ging ik maar eens rondbellen, eerst Henk, maar die zat in vergadering...telefoon stond uit. Toen dacht ik, ik bel Patricia, de buurvrouw. 'Je moet me redden, Patries', 'Wat dan?'
'Ik ben gevallen' 'Ooh, nee, echt? Ik kom eraan.'
Na een paar minuutjes was Patricia er, zij tilde mij samen met de man in de rolstoel en nam wat spullen mee en ik fietste terug naar huis. Daar de boel schoonspoelen en de wonden bekijken samen met Patricia. Ik had weer even wat flashbacks....zo ging het in Nieuwegein ook. Patricia hielp regelmatig met douchen.
Ondertussen belde ik nog wat rond en kreeg ik Henk te pakken. Die kwam naar huis. Ook belde ik even met mijn huisarts, die wilde me nog zien. Dus rond half vijf zat ik bij de dokter. De boel werd schoongemaakt en afgeplakt. 'De huid is er afgeschaaft, het is niet heel erg diep.' Ik dacht, gelukkig maar. 'Maar ik wil je maandag wel weer zien.' 'Oke, graag.' Ik heb liever dat er teveel naar me gekeken wordt, dan te weinig. Ik moet er namelijk geen ontsteking of iets bij krijgen.

Na deze valpartij besef ik wel weer dat ik veel kwetsbaarder ben, dan voor het ongeluk. Nu maar hopen dat het snel geneest....

5 opmerkingen:

  1. Wat ongelukkig zeg, schrikken! Heel veel sterkte van de week dan maar, met het genezen en behandelen van de wonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach wat een pech! Sterkte en het komt vast weer goed! Ben zo trots op je! dikke kus, tante Magda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Race-kanon! Echt Jorijke dochter van Els, gewoon even met je rolstoel uit de bocht vliegen....
    Tijd dat we weer eens afspreken scheet!
    Ik mis je, en ik heb het al vaker geschreven, jij moet een boek gaan schrijven.
    Groet, Frexit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mirjam Overeem4 april 2011 om 12:36

    Dat is schrikken! Hopelijk genezen de wonden snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wim en Wendelien, Isaak en Jesse8 april 2011 om 22:30

    Wat een pech, balen.

    Hou je taai!

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen