woensdag 13 april 2011

CAREN

Vandaag weer naar Doorn geweest.
Het ging goed. Buiten gelopen, heuveltjes gepakt (met de afspraak dat als ik zou vallen, mijn fysiotherapeut me zou opvangen). Wel de grootste gedeeltes met krukken gelopen. Ook een paar stukjes losgelopen. En dat gaat op zich wel goed, alleen heb wel veel pijn. Pijn aan mijn rechterstomp. En door de pijn moet ik op een gegeven moment stoppen met los lopen. Ik kijk het nog een week aan en als de pijn niet minder wordt, dan ga ik naar de Orthopedisch Instrument Makerij in Doorn. Misschien kunnen ze nog iets bedenken, waardoor niet alle druk terecht komt op de onderkant van mijn stomp. 
Na fysio, door naar CAREN. CAREN (Computer Assisted Rehabilitation Environment) is een computergestuurde revalidatieomgeving. Je revalideert dus in een virtuele wereld. Het is wel bijzonder dat ik daar op kan oefenen. Dit is het enige revalidatiecentrum in Nederland, wat hier gebruik van maakt.
Het is prettig om hierop te revalideren. Je zit in een tuigje, vast aan een touw en val je dan blijf je iets hangen boven de grond, zodat je je niet echt pijn kunt doen. Doordat je deze zekerheid hebt, kun je heel goed de grenzen op zoeken met je protheses. En durf je net iets meer, want als je valt, blijf je hangen, in tegenstelling tot wanneer je thuis valt of op straat....


Hier sta ik op het beweegbare platform. Klaar om een spel te spelen.

Hieronder zie je mij bij CAREN. Ik speel een spel, waarbij ik met mijn handen balletjes moet wegslaan. Ondertussen ga ik door een virtuele gang, met heuvels, schuine gedeeltes, opstapjes enz. Ik voel dat ook, want ik sta op een beweegbaar platform. Door het spel te spelen oefen ik al deze moeilijkheden. Het komt aan op uitstappen en balans houden. Moeilijk....vooral de heuveltjes....

3 opmerkingen:

  1. Interessant zeg!! Wist niet dat dit bestond joh, wel erg goed!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat was ik!!
    Xxx Geer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super trots op jou! Super al die hulpmiddelen!

    Liefs Cora!

    Ps.Leuk om dat stukje te lezen van de GSM!

    BeantwoordenVerwijderen