dinsdag 27 september 2011

Brief aan morgen

                                                                                   28 mei 2011
Hallo morgen, Lieve morgen,

Wat breng jij mij vandaag?

Ik zit in de bank, zonder onderbenen. Een lichaam vol littekens.
De morgen is onzeker. Waar ben je? Wat wil je? Wat breng je mij?

In één seconde stond de wereld op zijn kop. Nu bijna twee jaar verder. Het gaat goed. Maar ik weet nu, de morgen is onzeker. Ik heb het niet in de hand. Kon ik maar meer van je zien.
Niet alleen voor mij ben jij onzeker, lieve morgen. Voor iedereen, ben jij dat.

Vandaag lieve morgen, zeg ik hallo tegen je. De zon schijnt uitbundig. Ik zit buiten en voel de zon warm op mijn gezicht, op mijn armen, op mijn stompen. Vogels fluiten een vrolijk lied, zittend op de frisse, groene bomen aan de overkant. Een hemelsblauwe lucht staart mij aan. Wat ben je mooi vandaag! Ik geniet van jou, meer als ooit tevoren. Een traan biggelt over mijn wang. Dankbaar dat ik er nog ben. Dankbaar dat ik er weer ben.

Hallo morgen, ik weet waar je bent. Hier. En wat ben ik blij met jou vandaag. Je wilt mij laten genieten en dat doe je. Jij brengt mij iets prachtigs. Een lach op mijn gezicht!

Ik hoop je morgen weer te ontmoeten. Dit keer lopend, mijn protheses trek ik aan. Misschien creëer je een lach.

Een kus voor jou,

3 opmerkingen: