zaterdag 6 augustus 2011

Twee andere protheses

Weer heerlijk terug in eigen land, met het belangrijkste, twee nieuwe protheses. Ik loop met mijn knieën, jaja, mijn eigen knieën. Nu op zoek naar een goede fysiotherapeut die mij kan helpen met het sterker maken van rug-, buik- en beenspieren. En die mij kan helpen met recht lopen!

Ik weet nog niet of mijn stompen en mijn huid het gaat houden. Ik moet gewoon gaan lopen volgens de prothesemaker. Problemen zijn er om opgelost te worden. 'Als je blaren krijgt afplakken en doorlopen.' Pijn, ja dat heb ik, maar goed dat hoort erbij volgens de prothesemaker. 'Dan slik je maar een pijnstiller.'
'Oke, oke.' Vanaf nu altijd je liners om, zodra je opstaat protheses aan en lopen. Wel opbouwen, want het is heel anders dan wat je had'.

En daar ben ik dus vanmorgen mee begonnen. En wat zijn deze protheses vele malen makkelijker om aan te trekken. En ze zijn lichter.... Ja, ze zijn nu al beter.

Ik sta nog met een holle rug. Mijn knieën kan ik nog niet volledig strekken op dit moment.

6 opmerkingen:

  1. Vind je echt een held Jorijke, dat moest ik even kwijt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super Jorijke! en we hopen dat je er goed mee leert lopen en het niet teveel pijn gaat doen! We zijn zo trotsss op je! xxx-tante Magda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat gaaf!! Nu hopen op een goede fysio die je goed op weg kan helpen!!
    Toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jorijke, wat is er weer veel gebeurt.... fijn dat de protheses 'goed' bevallen.. sterkte weer met al het oefenen... Als het weer nou nog weer es 'wat wordt :-) dan willen we weer es aan fietsen, om het met eigen ogen te zien en te bewonderen!!! dag hoor!! groetjes Jaap & Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch nieuws! En wat is het eigenlijk diep-triest: jouw ervaringen met de manier waarop er hier in Nederland wordt omgegaan met de paient en hulpmiddelen. Soms betwijfel ik het hele idee dat wij qua zorg zo hoog genoteerd zouden staan...
    Heel erg veel succes met het oefenen en ik hoop dat je er heel veel baat bij zal hebben. Ook de groetjes aan Henk,
    Hettie Koens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jullie reacties! Lief!
    Tante Evelien en ome Jaap altijd welkom hoor, de deur staat open. Dus ben je in de buurt, schroom niet!

    BeantwoordenVerwijderen