donderdag 11 december 2014

Een bijzonder mens

Vier jaar geleden ontmoette ik een bijzondere vrouw. Vanaf het eerste moment was er een klik. De ontmoeting met deze vrouw was puur. In het gesprek draaiden de rol al snel om. Zij werd ondervraagd door Henk en mij! En na ruim een uur ging zij zwetend de deur uit. Na een paar weken kwam ze nogmaals maar dit keer met versterking. We spraken nogmaals over een eventueel programma. Een programma over wat ons is overkomen. Dat programma is er gekomen. In februari 2011 vlogen wij terug naar Zuid-Afrika. We hadden een heftige maar prachtige tijd. Gesprekken met een diepe laag, maar ook heerlijk ouwehoeren en lachen met elkaar. Het programma 'De Verandering' werd in mei 2011 uitgezonden over Henk en mij. 

De vrouw en ik bleven contact houden. En toen kwam dat bericht vorig jaar. Een heftig bericht. Kanker. Kanker in haar lichaam. 'Ik ga sterven Jorijke, ik ga gewoon sterven.' Tranen bij ons allebei. 'De arts geeft me nog een paar maanden.' Tja...wat zeg je dan...ik viel stil. Ongelofelijk. Vandaag de dag leeft ze nog, ze heeft cadeautijd gekregen, zo zegt ze zelf. Maar ze is wel terminaal. 59 jaar. Haar tijd hier op aarde is nog kort.

Het raakt me diep dat deze mooie vrouw gaat sterven. Ze gaat naar de hemel en dat troost me. Ze gaat het daar fantastisch krijgen. Maar ze is nog jong en ze laat een gezin achter en...
Ik begrijp het niet, kan er kwaad om worden. Waarom Heer? Waarom?  Ik ga mijn vragenlijstje aan haar meegeven. Als ze Jezus ontmoet, mag ze alle vragen die ik heb aan Hem stellen. En dan wacht ik op antwoord, hier op aarde. 

Zolang ze nu nog leeft hier op aarde, gun ik haar het allerbeste. Heel veel quality time met haar man, haar gezin, alle mensen die haar lief zijn. Genieten van de tijd die ze nog krijgt. 
Stiekem hoop en bid ik om een wonder. 

Het doet mij weer beseffen dat ik moet genieten. Genieten van de tweede kans die ik heb gekregen. Genieten van Henk, mijn familie, vrienden, mijn werk en nog zo veel meer. Dat wens ik u, jou ook toe. Dat je kunt genieten van alles wat je krijgt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten