dinsdag 15 april 2014

rolstoelbasketbal

En ook deze stap is gezet, we zijn lid van een club. Elke week train ik twee uur. 
Ik heb een tijdje gezwommen en daar genoot ik erg van. Alleen het probleem bij het zwemmen was, dat ik last kreeg van ontstekingen en wondjes. Geen ideale sport voor mij dus. En nu zijn we aan het basketballen. Ik speel nog geen wedstrijden mee, want de regels zijn me nog niet allemaal even duidelijk. Daarnaast mag het ook niet het eerste jaar. Regels van de sport.

Afgelopen zaterdag bij wedstrijden wezen kijken in het Topsportcentrum in Almere. Wat bijzonder om te zien en wat gaaf hoe iedereen mee doet. Soms gaat het er hard aan toe en liggen er basketballers op de grond. Lastig om dan weer gewoon te komen staan met je rolstoel. Gelukkig laten ze je niet liggen, als het je niet zelf lukt om weer recht te komen staan...

Ja, opnieuw ben ik er achter dat sporten leuk is en gezond (zelfs in een rolstoel)!

1 opmerking: